Medve-szurdok - Bärenschützklamm My Flightdiary.net profile

Európa szurdokainak egyik legszebbjét, ha direktbe szeretnénk fordítani akkor Medveölő-szurdoknak mondanánk.

Helyileg a Graztól 41km-re Északra lévő Mixnitz településről beszélünk.

A parkolóból 340m-es szintemelkedés után mintegy 3 km-t megtéve jutunk el a szurdok bejáratához.

Mellettünk csobogó patak kíséri utunkat.
A 3.5 Eurós belépőt kifizetve jutunk be a területre, ahonnan már megpillanthatjuk a mintegy 6-7 km hosszú sziklafalakkal övezett szurdokot. A több mint 150 fahídon, létrán és  2900 lépcsőfokon keresztül  közel 700 méter szinemelkedést abszolválhatunk. Idő közben a patak zúgókon, vízeséseken keresztül morajlik alattunk. Szokatlan, lenyűgöző látványt nyújt a magyar laposokhoz szokott túristáknak. A sziklák közül kiérve, megpihenhetünk egy kis tisztáson a menedékháznál (1209 m), innen pedig fenyvesekben kanyargó ösvényen keresztül ereszkedhetünk le a hegy másik oldalán elterülő Teichalm tóhoz. Alternatívaként egy újabb 2 órás túra keretén belül felmászhatunk az 1772 méter magasan elhelyezett kereszthez a Hochlantsch csúcshoz. Természetesen az osztrák régióban elvárt biztonság adott.